úterý 26. května 2015

Dark posty na Facebooku

marketing na sociálních sítích
Marketingu na Facebooku a sociálním sítím se věnuji nějaký ten rok. Dnes Vám představím další techniku, kterou mám vyzkoušenou. Řekneme si něco o tzv. temných příspěvcích. Jak mohou být nápomocné a čím se liší od klasické reklamy nebo normálního příspěvku.



Co jsou to temné příspěvky?



Dark post = nepublikovaný příspěvek (anglicky dark post) je příspěvek, který se vůbec nezobrazuje v Timeline. Představte si, že na své Facebook stránce napíšete příspěvek, který vidí jen lidé na které cílíte pomocí reklamy. Dark post je další typ reklamy, která se tváří jako příspěvek, ale obsahuje mnohem více možností.

Použijete jej jako odkaz, sdělení, fotku nebo video. Hlavní smysl je v nastavení zacílení na ty správné lidi. Cílení je stejné jako u běžné reklamy na Facebooku (věk, pohlaví, jazyk, vzdělání, stav, zájmy, chování, okruhy uživatelů).
Dark post na první pohled nepoznáte. Vypadá stejně jako běžný příspěvek.


V Power Editoru přejděte na Správu stránek a Vytvořte příspěvek.
Automaticky se vám nabídne možnost použití jen pro reklamu. A to je ono, to je Dark Post. 



Proč temné příspěvky využívat?



Díky nim nemusíte tapetovat svůj news feed několika příspěvky najednou a tak spamovat své fanoušky. 

Prostě každému sdělíte to, co jej zajímá. Obzvláště to oceníte, pokud máte rozdílné cílové skupiny.
Můžete si snadno otestovat různé varianty titulků, textu, obrázků a nemusím snad zdůrazňovat, že v kombinaci s remarketingem se jedná o velmi účinný a silný nástroj k propagaci.


Jaký je rozdíl mezi Dark postem a reklamou?




  1. Temné příspěvky se nezobrazují na Timeline stránky, běžný příspěvek ano.
  2. Temné příspěvky se vytváří jen a pouze v Power Editoru (nástroj, díky kterému můžete efektivněji spravovat své kampaně) 
  3. Titulek u temného příspěvku nemá omezen počet znaků, reklamy ano.
  4. Nejste omezeni počtem znaků ani u popisku, reklama ano.

Facebook je a bude v rámci reklam a obsahu vždy inovativní a převedono do běžné řeči, šlape na sto procent. Facebook zkupuje zajímavé technologie a využije jich pro kvalitnéjší a atraktivnější reklamy. Prostě je v dnešní době škoda tento marketingový kanál nevyužít.


Pokud byste se chtěli dozvědět více o marketingu na Facebooku, navštivte mé školení. Dozvíte se plno zajímavých informací a nahlédnete do mé kuchyně. Podíváme se na reklamy, které jsem realizoval a ukážeme si, co rozhoduje o úspěchu či neúspěchu kampaní a mnohem více.

Žádné komentáře:

Okomentovat