sobota 15. listopadu 2014

Facebook pro restaurace, kavárny a hospody

Facebook pro restaurace
Máte restauraci, kavárnu nebo hospodu, ale nejste na Facebooku. Vaši hosté na něm, ale jsou!

Miluji jídlo a dobrou kávu, navíc jsem jedním z mnoha lidí, kteří pravidelně sledují v televizi kuchařské show. O jídle se baví čím dál více lidí také na Facebooku. Mnoho majitelů restaurací a kaváren si myslí, že propagace na Facebooku je jen ztráta času, jelikož nedělají online prodej. Chyba lávky! Místní podniky se na sociálních sítích propagují daleko lépe než e-shopy.




Proč by tam měla vaše restaurace být?

Kvůli lidem a pro lidi. Spousta z nich je na internetu a Facebooku i v pracovní době. Řeší na něm denní rutinu, ale častěji si na něm domlouvají, co budou dělat, co o víkendu nebo kdy a kam si zajdou na něco dobrého k jídlu. Na Facebooku tráví lidé déle času než na ostatních stránkách.



Co proto mám udělat?

Založit si stránku restaurace nebo si ji nechat založit. Nejedná se o osobní stránku, ale o stránku firemní. Tam uvedete adresu, zaměření, webovky, otevírací dobu, kontakty pro rezervaci a jiné další informace - třeba o zaměření kuchyně. Jako profilovou fotku zvolte logo restaurace, pokud jej máte. Jako úvodní fotografii prezentujte interiér či exteriér restaurace nebo nějaké profi foto jídla z vaší nabídky.

A co pak dál? 

Nejdříve musíte získat tzv. fanoušky, až poté z nich mohou být zákazníci. Lze je získat organicky (přirozeně) nebo placeně. Nesnažte se ale fanoušky nakupovat. Více o tom jak fungují nákupy fanoušků a proč je nedělat je zde. Výhodou lokální restaurace je to, že nepotřebujete tisíce fanoušků, stačí pár stovek.

 Pokud vaříte dobře, fanoušci se sami rádi připojí. Musíte jim však říci, že jste na Facebooku. Přidejte si banner nebo like box na své webové stránky. Požádejte své přátele a personál, aby stránku nasdíleli. Pokud to dobře umíte s wordem a malováním, tak malý info leták někde na stole s tím, že jste na Facebooku dokáže divy.

 Dalším relativně levným způsobem, jak získat zákazníka je reklama na Facebooku. Tyto reklamy najdete v pravém panelu nebo na Timeline, kdykoliv Facebook používáte. Díky cílení můžete například oslovit pouze zákazníky ve věku 20 – 35 let, kteří bydlí v Brně. (pakliže máte podnik v Brně)

Co dál?

Vkládáte pravidelně příspěvky na vaši stránku. Dělejte akce (např. Sushi party). Přidávejte pravidelně denní menu, fotky z akcí, jídel (pokud možno s popiskem). Vkládejte své reálné fotografie. Lidé mají nějaké očekávání od toho co mají mít na talíři.
Jednoduchý příspěvek pro sushi akci







Nebo investujte váš čas nebo čas vašeho zaměstnance do školení, případně konzultace, na kterém si spolu vše probereme. 

Žádné komentáře:

Okomentovat